Service


ALGEMENE INFORMATIE


Welkom bij Snarenshop.nl, de online shop waar je eenvoudig en snel snaren en accessoires kunt bestellen.

Porto/Verzendkosten Nederland

Standaard Envelopzendingen - €2,95

Envelopzendingen XL - €3,95

Pakketzending - €7,50

Bij orders onder € 60,- rekenen we € 2,95 (briefpost), € 3,95 (briefpost XL) of € 7,50 (pakketpost) order- en verzendkosten. Bij bestellingen boven een waarde van € 60,- worden geen verzendkosten berekend.

Voor meer dan 3500 artikelen uit onze webshop geldt een tarief van € 2,95 order- en verzendkosten. Deze lagere portokosten worden automatische berekend als u een bestelling plaatst. Artikelen die voor lagere portokosten in aanmerking komen zijn o.a. sets snaren, plectra, boeken, etc. (Artikelen zijn geselecteerd op mogelijkheid voor envelopzending).

Voor een deel van de artikelen die in aanmerking komen voor envelopzending geldt, i.v.m. het hogere gewicht, een aangepast verzend/orderkosten bedrag van €3,95. Deze zendingen worden wel altijd met Track&Trace via PostNL verzonden.

Porto/Verzendkosten Buitenland

Standaard Envelopzendingen - €3,95

Envelopzendingen XL - €4,95

Pakketzending - €7,50

Minimaal goederenbedrag

Snarenshop hanteert geen minimaal orderbedrag. U kunt bij ons gewoon 1 losse plectrum bestellen. 

Snelle levering

Bestellingen die uit voorraad geleverd kunnen worden, indien voor 16.00u besteld, dezelfde dag verzonden! Dit geldt voor bestellingen geplaatst op maandag t/m vrijdag. Pakketzendingen worden steeds op de volgende werkdag geleverd (Ma, Di, Wo,Do, Vr), Geen pakketlevering op Zaterdag!

Bestellingen geplaatst op zaterdag en zondag zullen aansluitend op maandag verzonden worden. In sommige gevallen kunnen envelopzendingen op zaterdag worden verzonden. De datum van ontvangst wordt ten allen tijde bepaald door de logistiek van Post NL in uw regio. Gemiddeld vragen zendingen 1 tot 2 dagen voor bezorging.

!! Wijziging bezorging briefpostzendingen Post.NL

Post.NL geen briefpost meer op maandag. Hierdoor kunnen bestellingen die op vrijdag geplaatst (en in aanmerking komen voor het lagere tarief van briefpost zending) in sommige gevallen pas op dinsdag bij u worden geleverd. Indien u op vrijdag voor 16.00u bestelt zal de briefpostzending altijd door ons bij Post.NL worden aangeboden. Afhankelijk van de regio zal deze op zaterdag of op dinsdag worden bezorgd.

Heeft u de bestelde goederen zeker op maandag nodig? Kies dan voor 'Track and Trace' verzending. Uw bestelling wordt dan als pakket via UPS worden verzonden en op maandag bij u worden aangeboden.

Krijg ik status updates van mij bestelling?

Ja, u krijgt verschillende status updates. Allereerst krijgt u een orderbevestiging direct na het moment dat u de bestelling hebt geplaatst.

Ook op het moment dat wij uw bestelling versturen, krijgt u een automatisch gegenereerde status update e-mail. In het geval van een geregistreerde brievenbus zending of in het geval van een UPS pakketzending kunt u ook nog een 'track and trace' e-mail verwachten van post.nl of UPS. Via de website van post.nl of UPS kunt u eenvoudig de zending volgen. Zending van <100 gram (tot ±2 setjes snaren) worden niet geregistreerd verstuurd en u kunt deze niet volgen. Leveringen met post.nl worden doorgaans binnen 2 werkdagen bezorgd, echter de levertijd kan soms oplopen tot 5 werkdagen. Snarenshop.nl heeft hier geen enkele invloed op.

Geen bevestigingsmail van je bestelling ontvangen?

Regelmatig krijgen wij vragen of meldingen dat men, nadat men de bestelling heeft geplaatst, er geen enkele reactie meer vanuit snarenshop.nl is vernomen. Dit is echter niet het geval. Helaas maken we regelmatig mee dat onze bevestiging/status update e-mails in de spambox terecht komen, vooral bij hotmail, live en outlook adressen.

Dit kunt u voorkomen door snarenshop.nl toe te voegen aan de lijst met 'veilige afzenders'.

Pakketlevering door UPS

Pakketten worden voor ons door UPS bij u afgeleverd. U kunt tijdens in de bestelprocedure aangeven als u het pakket op een ander adres dan het factuur adres wilt laten afleveren. Vult u wel altijd uw telefoonnummer in!

UPS levert het pakket op het door u gewenste adres af. Mocht u niet aanwezig zijn dan laat de UPS bezorger een melding bij u achter waarbij u kunt kiezen uit twee opties:

1. U kunt het pakket op een door u gekozen tijdstip afhalen bij een UPS Access Point
2. U kunt telefonisch contact opnemen en vragen om het pakket nogmaals bij u te laten afleveren. (Het telefoonnummer daarvoor staat vermeldt op het document dat de bezorger bij de eerste bezorging bij u achter laat)

Nieuw: Brievenbuspakketje

Alle orders met een gewicht hoger dan 100 gram worden vanaf februari 2018 ook met Track&Trace verzonden via PostNL. Een voorwaarde is wel dat het totaal van de bestelling in een envelop past zodat het via de brievenbus kan worden bezorgd. U ontvangt in uw bestelbevestiging een Track&Trace code zodat u ook deze zending kunt volgen.

Kwaliteitsgarantie

Alle producten die Snarenshop.nl verkoopt worden geleverd via de erkende vakhandel.

Eenvoudige betaling

Bij snarenshop kun je betalen met iDEAL, Visa, MasterCard, Bancontact (Belgie) en Sofort Banking (Deutschland). Je wordt na afronden van de bestelling doorgestuurd naar onze betaalprocider (multi Safe Pay) waar de betaling verder is af te ronden. Je kunt ook kiezen voor vooruitbetaling. De bestelling wordt in dat geval verzonden zodra de betaling bij ons is bijgeschreven.

Bestelling annuleren

Indien u een artikel terug wilt sturen dat niet naar wens is dan kan dat naar onderstaand adres. Het artikel dient ongebruikt en in originele ongeopende verpakking te worden verzonden. Verzendkosten zijn voor de verzender. Niet (voldoende) gefrankeerde zendingen worden niet geaccepteerd. Na ontvangst wordt het bedrag gemiddeld binnen 5 werkdagen teruggestort. 

Retouradres:
Snarenshop.nl - Belder 25 - 4704 RK - Roosendaal - T.n.v. Service afdeling

Wet kopen op afstand

Uiteraard conformeert Snarenshop.nl zich aan de Wet kopen op afstand.

Factuur

Zodra de bestelling naar je is verzonden is de factuur te downloaden op Snarenshop.nl. Na het inloggen zie je een overzicht van je bestellingen met daarachter een knopje 'factuur'. Klik daarop om de factuur te downloaden.

Zoektips

Zoek je een bepaald type of dikte snaren? Gebruik de zoekfunctie. Type linksboven op Snarenshop.nl in het zoekveld een trefwoord of snaardikte in en klik op zoek. Als je meerdere filters wilt gebruiken kies dan voor de geavanceerde zoekfunctie. Gebruik bij voorkeur zo kort mogelijke zoektermen. het is handiger om te zoeken op 'EXL110' als 'D'addario EXL110 Snaren'. Het zoekresultaat is daardoor specifieker.

Aanbiedingen

Vaste klanten ontvangen als eerste onze speciale aanbiedingen per email. Ben je nog geen klant en wil je ook profiteren van de speciale acties van Snarenshop.nl? 
Klik hier om je gratis en vrijblijvend te registreren

Voorwaarden

De leveringsvoorwaarden van Snarenshop.nl zijn van toepassing bij alle handelingen op en via de website www.Snarenshop.nl. Bestellen kan alleen als je akkoord gaat met deze voorwaarden.

Contactgegevens

De verkooporganisatie achter Snarenshop.nl is:

Snarenshop.nl
Belder 25
4704 RK Roosendaal
telefoon: 0165 395195
email: sales@snarenshop.nl

ING bank 703294
IBAN: NL31INGB0000703294
BIC: INGBNL2A

BTW nr: NL80.55.42.383.B01
KvK 20083791

Kun je niet vinden wat je zoekt?

Zoek je een product wat niet in ons assortiment zit? Stuur een mail naar sales@Snarenshop.nl.
Snarenshop.nl is dealer van (bijna) alle verkrijgbare producten voor gitaren in de ruimste zin en kan deze tegen goede condities leveren. 


OOG VOOR HET MILIEU

Wij vinden het milieu en een gezonde leefomgeving belangrijk. Bij onze pakketzendingen maken we zoveel mogelijk gebruik van dozen waarin wij onze leveringen hebben ontvangen in plaats van elke keer maar weer nieuw dozen te gebruiken. Ook maken we gebruik van dozen die uit een fabriek van een bevriende relatie komen, welke anders weg zouden worden gegooid. We hoeven we dan ook extra geen kosten te berekenen voor een nieuwe doos. De gebruikte doos kan dan wel eens iets groter uitvallen dan nodig voor de artikelen die we versturen.

Ook gebruiken we bij onze pakketzendingen 'gebruikt' plastic en opvulmateriaal om je artikelen optimaal te beschermen tegen vallende pakketten op sorteerbanden en met doosjes gooiende pakket leveranciers! Dit opvulmateriaal komt ook bijna allemaal bij een fabriek vandaan die het anders weg zou gooien. Zo krijgt het verpakkingsmateriaal een '2e leven'.
Zo proberen wij ons steentje bij te dragen aan een schone wereld!

LEVERINGSVOORWAARDEN


Door gebruik van deze website en de registratie gaat u akkoord met onderstaande voorwaarden:

Aansprakelijkheid / Overeenkomst
De verkoopovereenkomst wordt aangegaan tussen de klant en Snarenshop.nl.

Prijsstelling
Alle prijzen vermeld op de site zijn inclusief BTW Prijs-, valuta-, model- en uitvoeringswijzigingen, alsmede typefouten zijn voorbehouden. Snarenshop.nl behoudt zich het recht voor om een order te weigeren of in overleg met de klant aan te passen. De prijs die vermeld staat op het moment van de bestelling is de prijs die betaald dient te worden. Prijswijzigingen zijn niet van toepassing op reeds bestelde artikelen.

Verzending en levering
Wij leveren een groot aantal artikelen uit voorraad. Artikelen worden uitsluitend afgeleverd binnen Nederland en België. Mits voorradig worden artikelen die op werkdagen vóór 16.00 uur besteld worden doorgaans de volgende werkdag geleverd nadat de betaling is ontvangen. Voor bestellingen naar andere landen dan Nederland en België kunnen extra verzendkosten worden berekend. Snarenshop neemt in dit geval contact op voor de order verwerkt wordt.

Indien een artikel tijdelijk niet in voorraad is staat dit aangegeven bij het artikel in de webshop. Doorgaans is de levertijd dan 1 tot 2 weken. Het is mogelijk dat het moment van bestellen en voorraad mutaties op de webshop elkaar kruisen. Indien Snarenshop het artikel niet binnen 3 weken kan leveren heeft de klant recht op restitutie van het aankoopbedrag van het artikel wat niet leverbaar is. Om een bestelling te annuleren kan dit formulier gebruikt worden. Na ontvangst van het formulier wordt het bedrag binnen 8 dagen teruggestort.

Bestellingen worden verstuurd via TNT Post (briefpost) en UPS (pakketpost)

Indien door toedoen van de klant een aflevering niet plaats kan vinden, bijvoorbeeld door het opgeven van een verkeerd adres door de klant of het niet thuis zijn van de klant op het afgesproken tijdstip, worden de volledige verzendkosten verhaald op de klant. De zending word verzonden naar het adres wat bij de bestelling is opgegeven en goedgekeurd.

Indien de klant een zending aan de deur weigert zonder aantoonbare communicatie met Snarenshop, worden de volledige verzendkosten verhaald op de klant.

De klant  zal de goederen bij aflevering onmiddellijk controleren en zich overtuigen van de staat waarin de goederen verkeren. Reclames met betrekking tot de staat van de afgeleverde goederen dienen direct en schriftelijk te worden gedaan, doch uiterlijk binnen 7 dagen na aflevering. Daarna vervalt het recht op reclame.

Betaling
Alle bestellingen moeten vooruit betaald worden via bankoverschrijving, iDEAL of de andere online betaalmogelijkhden zoals in de webshop aangegeven. Rembours zendingen zijn niet mogelijk.

Afkoelingsperiode
Na ontvangst van het product heeft de klant een afkoelingsperiode van 7 dagen om zonder opgave van redenen de overeenkomst te ontbinden en het product te ruilen of te retourneren.

De klant dient dit binnen 7 dagen schriftelijk (via e-mail) te melden en het product (in originele, complete en onbeschadigde verpakking) onbeschadigd, compleet, ongeopend en ongebruikt terug te sturen. Daarbij draagt de klant de kosten en het risico van de retourzending.

Het aankoopbedrag wordt binnen 8 dagen na ontvangst van het product weer via de bank aan de klant terugbetaald.

Retourzendingen
Indien na e-mail overleg is afgesproken dat een set snaren door Snarenshop wordt omgeruild, dan zijn de kosten voor het verzenden van de snaren van de klant naar Snarenshop toe voor rekening van de klant. De retourzending van Snarenshop naar de klant zijn dan voor rekening van Snarenshop.

Indien een klant desondanks een retourzending ongefrankeerd opstuurt naar Snarenshop, dan wordt deze onherroepelijk geweigerd. De zending wordt vervolgens ongefrankeerd retour afzender gestuurd.

Retourzendingen kunnen (uitsluitend gefrankeerd) verstuurd worden naar:

Snarenshop.nl
Belder 25
4704 RK Roosendaal
telefoon: 0165-395195
email: info@snarenshop.nl

Annulering van een bestelling
Indien een bestelling voor verzending geannuleerd wordt brengen wij geen annuleringskosten in rekening. Is een bestelling echter al verzonden, dan worden de gemaakte verzendkosten volledig in rekening gebracht aan de klant.

Orderstatus
De klant wordt via e-mail op de hoogte gehouden over de status van de bestelling. Tevens kan de klant inloggen om de status van de order te volgen. Mocht de klant specifieke vragen hebben over de orderstatus of geschatte levertijd, dan kunnen die gesteld worden via e-mail adres sales@snarenshop.nl 

Het bestellen van artikelen die niet op de site voorkomen
De klant kan voor producten die niet voorkomen op de website uitsluitend via e-mail een offerte aanvragen. In veel gevallen kunnen wij het betreffende artikel alsnog leveren.

Privacyverklaring
Snarenshop gebruikt uw klantgegevens uitsluitend ten behoeve van het doel waarvoor u ze verstrekt hebt: het zo goed mogelijk verwerken van uw orders. Snarenshop verstrekt uw persoonlijke gegevens en uw e-mail adres niet aan derden, tenzij met uw uitdrukkelijke toestemming.
U kunt u uw eigen gegevens inzien en wijzigen door in te loggen met uw emailadres en wachtwoord welke u per email ontvangt bij registratie. Bij de registratie kunt u aangeven of u een periodieke nieuwsbrief wilt ontvangen met aanbiedingen en productnieuws. Onderaan de nieuwsbrief kunt u zich desgewenst uitschrijven.

Heeft u vragen over een bestelling neem dan contact op met info@snarenshop.nl


WET KOPEN OP AFSTAND


Sinds 1 februari 2001 is de nieuwe wet kopen op afstand van kracht. Consumenten hebben daarmee een sterkere rechtspositie als het gaat om bijvoorbeeld kopen via Internet. Hieronder vindt u informatie over de wet 'Kopen op Afstand'. Wij adviseren u om dit aandachtig door te lezen, zodat hier geen onduidelijkheden over ontstaan. Ter verduidelijking van de tekst, worden de begrippen ‘consument’ en ‘verkoper’ gebruikt in plaats van 'u' en 'wij'.

Wat is een overeenkomst op afstand?
Een overeenkomst op afstand zoals de wet die omschrijft is een aankoop waarbij de consument en de verkoper elkaar bij die aankoop niet hebben gezien. Van een overeenkomst op afstand is bijvoorbeeld sprake als de consument iets via Internet of bij een postorderbedrijf bestelt.

Belangrijke uitbreidingen rechten consumenten
Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 7 werkdagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen die periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. De verkoper mag dan geen verzend- of administratiekosten in rekening brengen. Het product moet wel onbeschadigd zijn, in de originele verpakking (onbeschadigd) en compleet met toebehoren en accessoires (onbeschadigd) worden geretourneerd.

Wanneer de verkoper het product heeft gefinancierd (bijvoorbeeld door het verstrekken van een lening), wordt de financieringsovereenkomst door de verkoper ontbonden als de consument gebruik maakt van de afkoelingsperiode. De kosten die door de financieringsmaatschappij in rekening zijn gebracht, zijn voor rekening van de consument. 

Het product moet uiterlijk 30 dagen na bestelling bij de consument geleverd worden. Als dat niet gebeurt, kan de consument de koop onmiddellijk ongedaan maken. Dit geldt echter niet als de partijen een andere leveringstermijn hebben afgesproken.

Als de consument het product binnen de afkoelingsperiode terugstuurt, moet de verkoper binnen 30 dagen, het betaalde bedrag terug betalen.

De afkoelingsperiode geldt niet bij:
Speciaal voor de consument bestelde of gemaakte artikelen die de verkoper normaliter niet in het assortiment voert.

Dit wordt op voorhand kenbaar gemaakt;
Cd-roms en software waarvan de verzegeling is verbroken;

De extra plichten van de verkoper
De verkoper moet de volgende gegevens verstrekken voordat consumenten tot koop overgaan:
1. Zijn identiteit en, bij (gedeeltelijke) vooruitbetaling, zijn postadres;
2. De belangrijkste kenmerken van het product;
3. De prijs van het product (inclusief alle belastingen);
4. De kosten van aflevering (indien van toepassing);
5. Wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de koop op afstand;
6. Het al dan niet van toepassing zijn van de afkoelingsperiode;
7. De eventuele geldigheidsduur van het aanbod;
8. De minimale duur van de overeenkomst als het gaat om bijvoorbeeld de aanschaf van een abonnement voor mobiele telefonie.

De leverancier moet uiterlijk bij aflevering ook nog de volgende gegevens verstrekken:
1. De eisen voor gebruikmaking van de afkoelingsperiode. Dit gebeurt altijd schriftelijk;
2. Het bezoekadres van de leverancier;
3. Gegevens omtrent eventuele garantie.

Wanneer de leverancier de hierboven vermelde informatie niet (compleet) heeft verstrekt aan de consument, gaat de afkoelingsperiode van 7 werkdagen pas in op het moment dat de consument wel alle informatie heeft gekregen, met een maximum van drie maanden.

De wet 'bescherming van de consument bij op afstand gesloten overeenkomsten' (wetsvoorstel 26 861) is de implementatie van de Europese richtlijn 97/7/EG.

NIEUWSBRIEF

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws en regelmatig aanbiedingen van ons ontvangen? Schrijf je dan in voor onze nieuwsbrief!